torsdag 7 januari 2010

Vatten och pannkaksos

Inte lika kallt idag i alla fall, jamen då kom det mera snö istället...

Vi har varit utan vatten sen i tisdags pga kylan, så vi har burit in snö för smältning till toalettspolning och hämtat dricksvatten hos grannarna.
I morse åkte jag till mamma och duschade innan jobbet. Omständigt livet blir ibland..

Vad man blir otroligt strandsatt och sårbar när man inte har vatten! Och de här dagarna har det varit huset fullt lite extra med kompisar flick och pojkvänner så då har det varit lite extra omständigt för alla.
MEN idag så var rörmokaren hem och fixade det, så nu kan vi glatt spola, duscha, tvätta och diska, allt det där kan vi göra som man annars bara tar för givet. Skönt!

S håller på att måla skruvskallar på golvlisterna och snart kommer pannkaksoset att ligga som Londondimman över nejden när jag ska trolla med stekpannan.

See you later!

P.S Antal steg igår: 9249

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Brrr...här har vi också kallt! Lätt att glömma hur bra man har det med rinnande vatten i kranarna. Man blir sårbar direkt utan vatten och/eller utan ström.

Susanne sa...

jag kan bara säga fyyy för fruset vatten tror jag är proffs på det! ha ha .. ha det droppnade.... mitt enda råd både varmt o kallt erfarenhet två varmvatten ledningar kan frysa dom med ;) när kylan nu kommer släppa det är då en ännu större frysrisk!

Lena sa...

Låter som här hemma = )
Vi har också varit utan vatten!
Men, i dag finns vatten till oss alla, både folk o fä = )

Ha en skön helg!

Kram Lena