lördag 2 januari 2010

Nyår och snö

Nyårsaftonen var väldigt mysig med större delen av familjen från Klockarbacken på plats.

I 23-tiden fick jag åka o hämta A med "bihang" ;) för då hade de partajat klart.
A tyckte det var mysigt att komma hem till tolv-slaget i alla fall.

När vi skulle ut klockan 00.00 så satte "Klockarbacksfadern" på sig min mössa och gick rätt in i kanten över ytterdörren, pang! och ramlade baklänges :) Vi höll på att skratta ihjäl oss...Han är inte van med våra låga dörrar..Synd att man inte hann ta kort bara ;)
sonen och tremänning L efter tolvslaget

I går vräkte snön ner hela dagen och alla i huset var så trötta och sega, som det brukar vara på nyårsdagen.

Snöandet det fortsätter och så här såg det ut här idag:Lyktan i trädgården med snömössa
Äppelträdet
Findus förvånad över all snö
Lärkträdet i vinterskrud
Uterumsställningen tyngd av snö

TrädgårdsbilderFönstret vid köksbänken i morse

I kväll tror jag att "the youngsters" sprider sig för vinden så då blir guben och jag ensamma hemma.

Hej på ett tag!

2 kommentarer:

Sinna sa...

Hoppas att ni får en trevlig kväll, gubben och du :-)
Kram Sinna

Ann sa...

Tack så mycket, det blir väl TV-soffan förstår jag ;) Kram