tisdag 5 januari 2010

Isande kyla

M följde med på promenad i går kväll, det var bitande kallt åt våra stackars kinder men skönt att vara ute ändå.

Igår kom plattsättarna och tittade inför kaklingen och klinkerläggningen i det badrummet där vi hade vattenskadan i höstas. Kul! Hoppas de kan börja snart!

Annars är det otroligt kallt nu, hörde att på ett ställe i Dalarna var det -44!!!! Lite väl kallt det, tycker jag.




Kämpade mig ut på lunchen och gick idag igen, det var ju inte så kyligt som i Dalarna men så det räckte i alla fall. Mössan var djupt nerdragen kan jag lova.

På radion i morse sa de att i nån affär i Gävle hade man sålt slut på alla varma mössor och vantar, de hade aldrig på 40 år sålt så mycket såna :) men var är framförhållningen bland folk? Det blir ju vinter varje år mer eller mindre...

I morgon är det ledigt igen, härligt att få sova ut igen.

P:S Antal steg igår: 9120


2 kommentarer:

Sinna sa...

JA nu är det för kallt tycker jag...
KRAM Sinna

Susanne sa...

huuga vad kallt --- säger jag -- gillar varmare väder ;)