onsdag 19 augusti 2009

Svampplockning

Hej!
Härlig solig dag idag. Tog mitt vanliga morgondopp, tyckte det var lite väl kallt, huvudet värkte när jag tvättade håret, kollade på termometern och då var det bara +11grader i ån, brrr!! Inte undra på att huvet värkte. Det var skönt i alla fall när man kommit upp ;) från nätet

På kvällen cyklade S och jag iväg på en tur till svampskogen.
Vi fick ihop till en kasse kantareller sammanlagt. Skogens guld. Ett riktigt svampår i år.
Jag såg några bebistrattisar också, söta ;)
Man blir nästan stressad när man ser så mycket svamp på en gång.
Det var otroligt skönt att vara ute i skogen, det var en så härlig luft och det luktade sååå gott. En snigel kalasarS har hittat något Härliga skogen Skogens guld En lupin strävar på vid vägkantenBebistrattisarTrolska skogenStåtlig svampDel av skörden i cykelkorgenHela skörden på trädgårdsbordetGammelgubben Charlie är nyfiken

Dags för film och kvällsfika nu.
Hej svejs!

3 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

så härligt med kantarellskörd...har inte lyckats hitta ngr jag :(

~~ Kram ♥ Millan~~

Huset vid ån sa...

Tack för titten...Vad kul med så mycket svamp! Trevlig Helg! Kram Therese

Maria sa...

Hej!
Med ett sådant dopp då vaknar man garanterat!