tisdag 18 augusti 2009

Städtisdag

Hej!
I kväll har det städats här i huset,och plockats och plockats och åter plockats. Jag förstår inte att det finns så mycket att plocka! Det är t.ex tvätt,tidningar, reklam, tomkartonger, kassar, pennor, papper, glas, kaffemuggar, popcornpåsar, läskflaskor i all oändlighet.
Varför är tjejer bättre än killar på att plocka? Det är en STOR fråga att fundera på!Kanske för att de inte vill slösa bort livet ;)
Nu är det dags för "Foyle´s war" och snart kommer sonen A hem. Dottern M har gjort sin första skoldag efter sommarlovet idag. Hur har det varit första dagen? frågade jag. Jag hatar skolan! fick jag till svar...
Tack och hej, leverpastej!
Hej svejs!

2 kommentarer:

Maria sa...

Min elvaåring är inte heller förtjust över att skolan börjar på torsdag. Jag minns inte själv att jag tyckte illa om skolan redan då...

Vit Gladiolus sa...

Tjaaaa!

Bra där med varför vi tjejer är bättre på att plocka....;=)

Jag har åxå nyss haft städdag, usch vad det är tråkigt!!!! Men det är skönt när det är gjort!!!

Kraaaaam