onsdag 26 augusti 2009

Bastumys

Hej!

I går kväll bastade jag, efter en jobbig dag på jobbet. Inget får en att koppla av som en stund i bastun. Så otroligt rofyllt att sitta och titta ut över vattnet och bara låta tankarna flyga.
Tog ett par dopp också, åh vad skööönt.

Bilder från morgonens dopp med vy över ån och kvällens bastubad:

Dimslöjor

Bastun
Utsikten

Utsikt från "relaxen"
Ett myshörn
Bastuverandan


Balsaminer, blommor och frökapslar

Den lilla men naggande goda "The fairy"

S gjorde pizza ikväll, han"skröt" över att degen var så väldigt bra och att han var riktigt nöjd och undrade om inte jag tyckte att det var en fin pizza. Efter en stund sa han: Ska det vara salt i degen? Jaa, sa jag. Jaha, sa S, det hade inte jag i...
Jag tyckte också att botten var väldigt hård och konstig så jag sa det. Ja men, jag har följt receptet sa S. Vi tittade i kokboken och jag läste högt: 4 tsk bakpulver, har du haft i det? Nää, sa S. Ridå!
Hej svejs!

1 kommentar:

Linda sa...

Hej Cat!
Nu ska du få höra här alltså. Jag o Anita har en liten idé. Vad skulle du tycka om att ta hem oss på lite myskväll med bastu o go mat? Låter väl trevligt? Alltså vi kan ta med oss någon god mat så bjuder du på bastubad o kaffe med goda kakan! Hör av dig helst innan hösten är över! Skål!