söndag 16 augusti 2009

Sköna söndag

Hej!
En lugn och skön helg är snart slut. Har bara varit hemma och tagit det lugnt med jobb i trädgår´n, friskluft i massor, promenader och bad.
A åkte till Bergby i går för äntligen kom F hem.
M har haft ER här sen i fredags, hon åkte hem i förmiddags.
Mamma var här på besök i går, vi tog en långpromenad
<


och tittade på "förödelsen" vid plantskolan. Den har ju lagt ner men de har lämnat blommor kvar som nu står hel och halvdöda i fönstren, sorgligt, och en massa inredning är också kvar. Vet inte av vilken anledning det ser ut så där.




Var också ner till sjön till den lilla stugan, där verkar ingen ha varit i sommar. Ja, det blev inga bilder på sjön för batteriet i kameran dog.
På kvällen blev det "flygande Jacob" med ett glas rött och sedan åkte kära moder hem med S när han skjutsade A till F.
Det känns extra viktigt att umgås med mamma nu när pappa inte finns mer, man vet aldrig hur länge man har varandra kvar.
Djupa tankar, men de måste fram ibland.
Trodde svalorna hade flyttat men idag har det varit massor här, både tornsvalor och ladusvalor, vilken tur för då är det fortfarande sommar tycker jag.
Nu är det dags för soffhörnan. Over and out!
Hej svejs!

2 kommentarer:

Vända blad sa...

Hej! Så mysigt att ha mamma på besök...min kommer hit till helgen, kul! Håller med om att det ser trist ut när ett ställe bara lämnas så där, sorgligt! Jag känner inte till Brattfors och ändå är min mamma från Gästrikland, det var lite dåligt av mig...Var ligger det?
Här laddar flyttfåglarna för avfärd, så snart är det höst på allvar. Kul att titta in hos dig!
Hälsningar Maria

Huset vid ån sa...

Hej svejs! tack för titten hos mig...Såg att du hade mig på din blogglista det var ju trevligt! nu hittade jag ju till dig också! Kram Therese