lördag 22 augusti 2009

Skogspromenad och lördagsmorgon

Hej!
Grannen B kom förbi i morse när jag skulle ut och bada, han tyckte inte att jag var riktigt klok, likaså hade han och taxichauffören (han åker med en skoltaxi till lärarjobbet varje dag) sett mig två morgnar när jag klev ner och då hade chauffören bara skakat på huvet och undrat om det inte borde finnas ett mentalsjukhus i Brattfors ;). En "sommargranne" I, kom förbi efter doppet och han blev alldeles paff och tyckte att jag var "en riktig tuffing". Jag är alltså en tuff galning :)
I dag var jag ensam vid myslördagsmorgonsfrukosten med Melodikrysset. S var på golftävling (mycket golf nu...)
Underbart med helg igen och regnet håller på att ge sig tror jag så snart kan man nog gå ut en sväng.
Häromkvällen var jag ut på en liten kvällspromenad i skogen här ovanför oss och hade "Felixa" med mig som sällskap, hon vill ALLTID vara med när jag är ute och går.
Tog lite bilder:En vacker rönn hemmavidFelixa´s svanstipp synsHittade lite kantarellerPå spaning i skogen
När vi kom hem hade sonen A precis varit ute på en joggingrundaoch satt och vilade sigStilige Knutte-tigern ligger som en sfinx på brobänken
Kollade på 200 meters loppet med Usain Bolt när jag kom in, jag är en sporthatare MEN det loppet bara måste man ju seVilken mästare!Knutte tar igen sig i soffan efter loppet :)

Nu är det tid för lite mysamys i soffan med
Näe, först ut och kolla till brygga och båt som lossnat pga högt vattenflöde i ån, hjälp så mycket vatten har jag inte sett här på länge, är det det här som kallas för strandtomt...
Få se om den lampan funkar igen


Fullt pådrag, hämtade grannen L i "mitthuset" men han hittade ingen som var hemma och kunde hjälpa till så de kunde ta bort ett eller ett par set vid dammluckorna nere vid forsen. Snart kommer S hem från golfen så då kan ju han hjälpa till och sen är det dags för lite kaffe.Tokige grannen B har satt en skylt utanför oss vid undermineringen som blivit av allt regn, inte så tokigt;)
Blir lite grillat ikväll, sedan åker A till F i Bergby och M åker till ER, sedan sover de här.

Hej svejs!

4 kommentarer:

Persilja sa...

Tack för din tävlingskommentar! :D Jag avslöjar inte ännu om du har alla rätt. :D Rolgit att du var med!
Katten är sanslöst tjusig! Ser verkligen maffigt rovdjurlik ut.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Mysig skogstur ni var på...så söt misse med!!

Kramis ♥

Morgana sa...

Åh gott med kantareller :-)
Och ståtliga rönnbär har vi också här. Tvåan smakade på senaste promenaden och tyckte det var riktigt gott haha. Kanske lönar sig att koka lite rönnbärsgelé i år :-)

Burr vad kallt det låter med morgondopp dock... :-)

/Morgana

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej tjolahopp!! tack så för dina rar hälsningar! Ha en fin vecka!!

kram♥