onsdag 5 augusti 2009

Lingon och lust och en liten utflykt

Hej!
Nej, nej, nej! Boken är slutläst, i förrgår kväll. Jag vill ha meeer. Har börjat på en annan bok "Inte han!" av Sheila O´Flanagan och den verkar också bra men i alla fall, inget är som böckerna om -Familjen kring "La Stella"-

Härliga dagar svävar förbi just nu och jag bara trivs.

A kom hem i går från FB och M har haft kompisar här tills igår och ikväll stack hon i väg till ER.

I kväll stog det grillning på menyn och ett härligt glas rött. Satt ute och myste lääänge och det fanns ingen mygg!!!!

Jag har haft en loppis i några dagar och på 3 dgr har jag tjänat 525 spänn, inte illa ;)Kul att en persons bortlagda grejer kan bli någon annans fynd och båda tjänar på det, bra, bra.

Har också påtat i trädgården lite då och då och hälsat på lite folk.

Vi har också sålt vedpannan vi hade i köket till en gube från Hälsingland, bra att den fick komma till användning igen, längre fram ska vi sätta in en liten kamin där i stället.

I fredags var S och jag till Axmarbruk på liten utflykt, hade planerat att äta där men till slut blev det inte så, A och M var på annat håll så då sköt vi upp Axmar brygga till en annan gång i stället.
Axmar slott
S där slottet stod en gång
..och så jag..
Lusthuset på bruket
Lusthusfönster
En smedja tror jag


En fin dörr vid bruket

Over and out. Hej svejs!
P.S Det var 18,5 gr i ån idag, skööönt!

1 kommentar:

Anneli sa...

och fint väder får du idag å gumsan!liite avis jag!!!= )