söndag 9 augusti 2009

Livet från den ljusa sidan

Hej,
Det var trevligt hos familjen J i Falun. Det blev förrätt (ostpaj o sallad med räkröra) grillat (fläskkarré) och efterrätt (hemgjord rulltårta med grädde o geléhallon på toppen ;). Mumsigt! Grillmäster själv Mamma M passar upp Gott! sa S Avnjuter förra årets "Ålandsfilm" som vår M fixat


Avrundade kvällen med lite kortspel, spelade om hotellvoucher när vi ska på Björn Skifs och vem som ska ordna färdfikat. Jaa, det är ju fritt fram att gissa vilka det blev...
Sov kvar och åkte hem efter en god "brunch".
Längtade hem efter ån som en vansinnig och rusade direkt ner i den när vi kom hem, S fick sköta uppackningen ;) Jag kan inte leva utan min å tror jag, blev jag tvungen till det så blev det nog att skaffa en pool...

Idag är det den sista skälvande dagen på semestern, det har varit (och är) en härlig sommar trots lite (?) regn då och då.
Ser faktiskt fram emot att börja jobba också, ska bli kul att träffa alla "tokskallar" som man dras med hela dagarna :)
Avrundar med lite trädgårdsbilder från idag och en och annan katt förstås...
Gamla goa Charlie, 21 eller 22 år, jag minns inte riktigt
En titt på köksbordet
Humlen vid stolpen på framsidan kom högt i år OBS! Skatan på taket
Kaffehörnan
En Balsamin får humlebesök
Ett soligt hörn nere vid ån
Lite regn idag på det gamla äppelträdet och rönnen
Findus och mammas katt Buster
Findus och Buster
Praktlysingen vid ån
Regn på bastun

Hej svejs!
P.S Vilket makalöst månsken det är, inatt sken den rakt i ansiktet när man skulle försöka sova, ett helt magiskt sken. Vackert!

1 kommentar:

Linda sa...

Själv har jag 1 vecka kvar. Undrar vad man ska hitta på då??