tisdag 28 juli 2009

Operation lönn och syren och lite grodor

Hej,
I går åt vi frukost ute på trädäcket i solen, efter mitt morgonbad, S kollade och det var 15 grader!!! i vattnet.
Gick sedan lös på en del av syrenerna och kapade rejält i lönnen som står utanför husknuten, så nu ligger det högvis med grenar utanför på vägen, nu blir nästa projekt att forsla i väg allt...vart?

I dag regnar det (!!!!!!) så då får nog högarna ligga ett tag till, nå´t bra med regn då.
På kvällen var vi till familjen Å. i Kolforsen. Där bjöds det välkomstdrink, förrätt, grillat och efterrätt med kaffe och liten likör. Superdupergott och mysigt och över alltihopa lyste SOLEN som faktiskt lyste HELA dagen igår!!!
Vi tog en promenad ner till sjön och var lite olydiga och kikade in i tomma stugor, kul. S och MÅ tyckte bara vi var dryga tror jag, men det struntade vi tanter och tjejer i;)
S var nykter och städad så han rattade oss med säker hand på ratten hem i 23.30 tiden.

Smågrodorna har börjat dyka upp i trädgården, såg de första i går, bara drygt 1 cm stora tror jag, såååå söta.

Köpte en supermysig skylt i går att hänga på dörren när man är i trädgår´n.

Köpte den på ICA i Ockelbo, där har de många fina saker, tex. från Madame Stoltz, GreenGate och Miljögården. Kul!
Nu väntar bad och sedan frukost.
Storgäddan? Nej, bara jag ;)Vattentemperaturen


Knutte gjorde mig sällskap

Hej svejs!

1 kommentar:

Anneli sa...

shit va kallt i vattnet!! du är tokig du badpinglan: )