lördag 25 juli 2009

Loppis och solskurar

Hej,
I morse tog jag en morgonpromenad, då kom det en solskur! passade på att ta ett morgondopp då också, det forsar så grymt mycket i ån så man kunde simma på samma ställe, kom ingen vart alls, simmade på som 17 på samma fläck utanför bryggan! Har aldrig varit med om maken.
Mamma sov kvar efter kalaset i går, vi satt och pladdrade halva dan innan vi åkte på en liten tripp till Åbron, tvärs över sjön, på loppis. S är på KM i golf i Kilafors hela dagen.
Jag hade bestämt att INTE åka på loppis i år för vi har så mycket grejer ändå (fråga S) MEN jag kunde inte låta bli, bara måste åka liiite.
Där inhandlade jag en tavelbelysning i mässing för 15 kr och en fin burk för 25 kr
(jag har lite samlarmani på gamla burkar)
Fina burkenLilla mamma har hittat något spännande

Det har kommit flera solskurar under dan, härligt, härligt, det blir alldeles för blött annars, det behövs lite sol...;)

Mamma håller på att färga håret på M nu och jag har precis varit till Bergby med A. Sedan ska M till ER och sova kvar och S o jag ska till familjen H på Klockarbacken och dra en spader, det ska bli mysigt, det var ett tag sen nu igen.
Hej svejs!

3 kommentarer:

Linda sa...

Hej på sej Kattan!

Vad mysigt det låter med loppis då.Burken du köpte är precis min stil. Här hemma har det varit skurar till o från hela dagen men mest under min joggingtur då jag kände mig som en blöt (katta)alltså riktigt dyngsur.Hoppas vi får någon solig dag på vår semester.

Anonym sa...

dra en spader???? : )

Anneli sa...

saknar dig gumsan!!