söndag 18 oktober 2009

Söndag igen

Hej!
I dag har det städats lite och på eftermiddan åkte vi till svärföräldrarna, vi tog med en kaka som jag bakat för att önska dem välkomna hit till Ockelbo ;)

Fick en massa prylar till min loppis och en liten figurin (tror jag det heter)en 1700-tals dam som jag blev väldigt förtjust i
Fick också en tekanna i brun glaserad porslin, en riktig sån där engelsk "teapot" som de har i mysiga serier,där elden brinner i den öppna spisen och de frågar "would you like some tea?"
Önskar att jag kunde lära mig att dricka te så jag kunde använda den. Den får väl stå på ett bra ställe någonstans så länge...det finns väl alltid andra som dricker te.

I går fick jag för mig att ta ner gardinerna i vardagsrummet, tänker köra utan ett tag tills jag hittar några nya, jag tyckte det blev bra men S gruffa lite.
Kanske blir det träpersienner istället, få se.

Har i alla fall läst ut boken "I de lugnaste vatten" av Viveca Sten, den var jättebra, spännande och med mysiga skärgårdsskildringar från Sandhamn.
Få se vad det blir för bok nu man sätter tänderna i.

Hej svejs!


1 kommentar:

Maria sa...

Jag lärde mig att dricka te när jag var ca 20 år. Och sedan älskar jag det. Så det går att lära sig fast men blivit stor...