torsdag 22 oktober 2009

Höstlig promenad

Hej!
Hemma från jobbet idag, pga magkatarr. Sov ganska länge och åt frukost i sängen med levande ljus.
Har läst ut Bodil Malmsten, rolig men lite svårläst emellanåt. Ska börja med.
På eftermiddan tog jag en rejäl promenad, kollade först in min sommargranne´s - Kenneth Håkansson- "konstverk" längs kråkbanan, han har klätt in vattenmagasinet med en sorts väv, vet inte vad det betyder men det är ju roligt att det händer nå´t i byn i alla fall ;)
Fortsatte sen upp mot Mångeln, såg en blåklocka
Telemasten uppe på Trollberget
Stenblock uppe i skogen där vi ungar i byn lekte ofta när vi växte upp

Uppe vid Mångeln och Stensve Fäbodar:
"vår" badstrand, där var vi ofta när A och M var mindreMysig liten stuga ovanför strandenPå väg hem

På kvällningen kom svärföräldrarna på kort besök, fick ett gammalt strykjärn i gjutjärn och en järngryta med lock att ha blommor i, av dem.
A är i Bergby i kväll och M har varit hos KE och pluggat. Snart vankas det pannkakor i "5:an".

Hej svejs!

5 kommentarer:

Sinna sa...

Ja du måste ta hand om dig. Vilken HÄRLIG prommenad :-))och TACK för att vi fick "följa med" på den :-)
Kram Sinna

Maria sa...

Vilken mysig promenad!
Hoppas magen mår bättre snart!

Susanne sa...

krya på dig jag är en magkatarr mäniska.. jag vet.. hoppas det snart släpper...
vilken vacker promenad tack för den!

Lycke sa...

Vilka härliga bilder!!! Kul att du kikade in till mig, och jag blev allt lite rörd av att nån annan blev rörd, så det är icke klokt vad rörd man blir, hihi...! Gillar din blogg!

Kram Lycke

Anneli sa...

härligt med bilder som vanligt=)

hoppas magen e bättre!! nu ska vi börja andas mellan samtalen!! glöm inte det! provade i fredas.. omöjligt att svara på första signalen då! då får det bli så!! kram på dig!