lördag 10 oktober 2009

Höstlördag i sol

Hej!
Idag har det varit en underbart härlig dag, med strålande sol och klar luft.

På morgonen bakade jag scones, så vi kunde smaska i oss det till "Melodikrysset", det var populärt hos alla.
Efter frukosten var jag ute och tog bort balsaminerna som har frusit. Det var så varmt så man kunde ha bara T-shirt på sig.
S var in till Valbo med A och F för A skulle lämna in sitt X-box som har varit trasigt sen i våras, men som A sa, det har inte gjort nå´t för man har så mycket annat för sig när det är sommar. M har tråkigt i helgen för familjen R är på Åland på löpartävling.
På eftermiddan eldade jag lite ris och sånt i tunnan nere vid ån.
och S tog reda på syrénriset som har legat och skräpat ett tag.

På kvällningen bastade jag och tog 3 dopp i ån, brrrrr, va kallt!!!!!, bara 6 gr varmt i vattnet, men hääärligt när man kom upp och det hettade i skinnet, vilken kick! Då känner man att man lever.
När jag kom in efter bastun hade S gjort fläskkotletter o pommes. Tog ett gott glas rött till

Trevlig lördagkväll på er!

Hej svejs!



3 kommentarer:

Sinna sa...

Låter som en härlig dag. KUL att se lite bilder från "byn" :-))
Kram Sinna

Linda sa...

Visst smakar det väl fint med ett gott vin sådär på helgen i stugvärmen. Ännu godare med en bit god mat till, och det verkade du ju fått. / L

Anneli sa...

hörru galning 6 grader!!!: )