lördag 3 oktober 2009

Höstligt



Hej!
Nu var det länge sedan jag var här!




Veckan har bland annat innehållit:
Plommonplockning hos grannen,

Blommande fläder i slutet av septemberÖverfullt plommonträd behöver stödFelixa skulle naturligtvis vara med när vi "snodde" plommonA pular med sin cross

Vi har fått tillbaka bilen som krånglade och vi behövde inte betala ett öre, ibland ska man ha tur ;), flera långpromenader efter jobbet,Hittade stora härlig blåbär, gula kantareller och plockade lite lingon "till lyst"

plockat trattkantareller, långpromenad i morse, Nisse, "våran vandrarkatt", har kommit tillbaka i veckan, han har bott uppe vid Mångeln sen i maj, dit går han varje vår sen nå´t år tillbaka till ett trevligt par som har en innekatt som Nisse blev kompis med ;)
höststädning i trädgården med ansning av vildvinet vid ytterdörren bla.

Jag har klarat hela veckan utan kaffebröd och godis men igår gick jag loss på en god kaka till fikat som C på jobbet gjort och en påse naturgodis med de supergoda jornötterna med choklad runt, mums! Ska ha EN dag i veckan som jag gottar mig tänkte jag ;)
Vi hann precis greja klart ute idag med det vi hade bestämt att göra när det började regna, snacka om tajming, då gick vi in och gjorde en härlig brasa i kakelugnen för då var man rejält frusen. Fikade och myste. Jag myser vid brasan o S i soffan ;)

Flera morgnar har det varit ganska kallt, torsdagmorgonen var det -2 brr! Nu har hösten kommit, det måste till och med jag erkänna.
Trevlig kväll på er!
Hej svejs!

2 kommentarer:

Linda sa...

Visst har det varit ruskväder idag. Ser tyvärr ut at bli lika i morgon med. Ikväll har det eldats ljus hela kvällen. Sprungit på köpis med mamma o Jacob har oxå hunnits med.

Vit Gladiolus sa...

Här har vi åxå kallt!! Vilka härliga bilder!! Jag älskar hösten!!!

Kram min vän