måndag 5 oktober 2009

Måndag igen

Hej!
Vilket trist och sorgligt slut det blev på "Mannen under trappan" i går då! Det hade varit spännande om det verkligen hade funnits en man under trappan...
I förrgår kväll tittade vi på en film med Nicholas Cage, "Knowing", efter den hade jag mardrömmar om att jorden brann upp...

A har åkt cross med ML i helgen och varit på fest och M har varit med olika kompisar och hade sin första innebandymatch för säsongen igår, borta, och den vann de ! :) M har tuffat till sig sa tränarna och vågar ta för sig mera. Kul, tycker jag.

Det har varit en lugn och skön helg annars med lite städ och sånt pul.
Jag myste i sängen länge i söndagsmorse med min bok och frukost när S var iväg på matchen med M, det tyckte jag att jag var värd, som LÓreal reklamen säger.
S har tvättat och städat bilen och på eftermiddan tog vi en liten promenad och sedan kom svärisarna förbi en kort sväng.
Tittade på "Ensam mammma söker" på kvällen, är så kul att kolla på och det är en så helt underbar dialekt Sandvikentjejen och hennes kompis har =0)
Efter jobbet idag var vi till svärföräldrarna och hämtade ett "sideboard" som A ska ha i sitt rum, jag ska måla det med svart högblank färgså kommer det att passa perfekt i hans rum.
Fick också dessa porslinsburkar efter S´s pappas mormor och morfar, de hade tänkt slänga dem så jag förbarmade mig över dem, burkarna alltså.Nog ska jag väl hitta nån plats åt de här i köket.
Fick också med några gamla foton sen S var i 10-11 års åldern ;)
och ett foto på oss när det begav sig, i slutet av 80-talet...jag undrar vad vi funderar på:)

Ikväll tittar vi på vad tokiga Anna Anka hittar på.
Gó kväll!
Hej svejs!


3 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Vilka fina porslinsburkar, sådana är jag åxå ute efter!!!


Anna Anka ja........

Kraaaaaaaam

Sinna sa...

Hejsan
Vad roligt hitta till ding blogg. Den är verkligen jättetrevlig :-)) Hit kommer jag igen
Kram Sinna

Anneli sa...

det e stefan i mitten va på sista bilden??!!