torsdag 17 december 2009

Snö

Nu blir det vinter som vi har önskat hurra!... Äntligen kom snön! Hoppas verkligen den ligger kvar till jul så julstämningen blir på topp.

I övrigt är jag så trött!! Jag måste rycka upp mig och ta tag i mitt liv igen, ta tag i motionerandet, ta tag i indragandet av kaffebröd och godis, ta tag i bilringarna, eller, ja, dom tas det ju tag i varje dag, men...

Hoppas att julledigheten ska ge lite inspiration, när man har fått vila upp sig lite och myst med familjen.
S och jag brukar ta långpromenader och 2 jular har A o M också varit med, det är jättemysigt tycker jag, man pratar så bra när man är ute och går.
Det är väl i stort sett bara under den tiden på året som jag får i alla fall S med mig ut. Han verkar vara en stark motståndare till att promenera utan klubbor i händerna...

Rusten står stilla just nu och jag undrar när det blir dags att ta tag i det igen, förhoppningsvis nästa vecka, få se...

Det är ju mycket som ska hinnas med nu innan jul, både julklappar, skinka och gran ska införskaffas, köttbullar ska rullas och lite annat skall ordnas innan julefriden sänker sig över bruket och 5:e kåken ;)


2 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Jaaa hoppas snön är kvar över jul! Jag är åxå trött, jag tror de flesta är det! Jag måste åxå ta tag i de saker du räknade upp...;=)))

Kraaaaaam

Maria sa...

Hej!
Visst blev det härligt med snö över hela vårt land lagom till jul. Jag tror aldrig att jag varit utan snö en jul här uppe iochförsig.
Jag har också lite att ordna inför julen, men försöker att inte känna mig stressad över det som ska fixas...