söndag 13 december 2009

Lucia

Kan börja med att säga att lussebullarna som vi gjorde blev lyckade TROTS att jag bara hade i 1 påse saffran (oj..)Här råder det aktivitet i vårat kökKlara och färdigaEn liten julängel i vårt husEn julbonad i köket
Efter baket och kvällsmaten kom "familjen från Klockarbacken" på besök, mysigt, det var ett tag sen igen. Vi myste och fikade och surrade.
Luciafrukost med A o M´s lussetåg sen 1:a klass

Efter frukosten i dag åkte S med M till Andersberg på innebandymatch mot Runsten, storstryk med 7-0 (!) men M gjorde en bra match sa S.
Medans de var på match tog jag en promenadYtterdörren på glänt mot en vacker dagHärligt väder

Sen bakade jag lite chokladsnittar
Fideli sitter och spanar efter småfåglar och är hungrig...
Hann också göra en saffranskaka innan Mo S kom hem igen.

På kvällen var vi till Bergby vackra kyrka för att titta på A´s söta tjej F, som var tärna i luciatåget där.

En skön helg är slut. Godnatt mina vänner!
P.S Kanske det finns hopp för tomten från igår ändå..jag håller på att limma ihop honom i omgångar, få se hur det blir.

1 kommentar:

Anneli sa...

vad ni bakar, mysisar!!: )