söndag 20 december 2009

4:e advent

Ja, nog för att jag ville ha vinter och snö men...nu börjar det att liksom räcka tycker jag...

Helgen har som vanligt gått rasande fort.

Vaknade tidigt i går morse men låg och drog mig ett tag, här lite vyer från sovrumsfönstret:åsså en katt


Igår blev det lite julgodis gjort, puffkola och karamelliserade sötmandlar
dottern garnerade pepparkakshuset.
S och jag var upp i skogen också och lånade en utegran...och hämtade lite enris och två smågranar som ska stå i en varsin hink vid bron.
Sedan togs tomten fram som ska stå bredvid granen och en liten röd kälke efter S föräldrar som vi fick i höstas.
Tomten fick familjen för många år sedan av min mamma och pappa, en kväll före julafton tittade jag ut och fick se en tomte med lykta i handen bredvid granen, det var ett juligt magiskt ögonblick.
På kvällningen åkte R hem som sovit över och senare kom F hit.
Vi hyrde "Transformers 2" och myste, alla utom M som var sur för att det blir julfirande hos farmor och farfar i stället för hemma...dom som inte ens har en gran...Fideli sitter och tittar ut på snölyktan på natten

Idag åkte S iväg på hockeymatch, han och A skulle kolla på F´s match i Sandviken (en match som de vann med 6-3)F gjorde ett mål också ;)
Dotter M och jag stannade hemma och julstökade, M slog in julklapparHon tog fram "det tunga artilleriet"
sen bakade vi lite pepparkakor "fuskade" med köpdegBurkat och klart


Nu är det dags för "söndagsfilmen". Trevlig kväll på er mina vänner!

1 kommentar:

Linda sa...

Vilket fint pepparkakshus ni gjort. Det var meningen att jag o barnen skulle dekorera pepparkakshus MEN när jag skulle ta fram det var det flera bitar som gått av , typiskt så det blev inget av det. Kokade lilla knäcken igår och gjorde kolakakor ist.God jul på dig.