lördag 12 december 2009

Dagens visdomsord

Liten morgonpromenad i morse på frostig mark, sedan kom det lite snö, härligt!

Vid frukostbordet satt S och tittade ut, han har börjat se sämre och sämre och brukar i nödfall använda sina antika "Sylvester Stallone" glasögon hemma och ett sånt var i morse vid Melodikrysset, han hade precis satt på sig dem när han säger: Oj vad det snöar nu då! Det blev stora snöflingor med glasögonen! :)
Visst är han söt i sina brillor ;)

Här ovan syns en tomte till vänster som jag gjorde en gång på lågstadiet och till höger en gammal tomte sen pappa var liten. Bakom syns fina snöflingor falla. Alldeles efter jag tog kortet så kraschade den idylliska bilden,tomten dog efter fall från hög höjd :( kallblodigt mördad av S, ja, egentligen var det väl dråp, för S petade ner honom med en lååång taklist som var på väg in till matrummet, olyckshändelse, men i alla fall...inget lim i världen kan nog rädda honom nu

Nu ska det bakas lite tror jag, återkommer med info senare. Hej svejs!

2 kommentarer:

Susanne sa...

haloj.. ha ha skrattar för min "guube" är lika dan i nöööd fall tar han på sina glasögon.. han ser inte dåligt säger han... ler...

Maria sa...

Oh, no!!! Vilken olycka - dråp mitt i julefriden=)
Ser inte ut som om den stackarn går att limma ihop...
Hoppas att det blir bra ändå! =)