lördag 14 november 2009

Lördag med snö,regn och julnostalgi

Hej!
Igår kväll var det stora gråtkalaset i Brattfors, vi tittade på "Broarna i Madison County" och då går jag igång ordentligt! Den är så otroligt sorglig och så fin, en äkta snyftare
I morse på min morgonpromenad snöade det stora härliga flingor och det var lite minusgrader, en toppenpromenad! men mitt på dagen så blev det ett trist regn i stället :(
A, S och jag städade ur en bod som A ska få ha som sin egen med alla sina pryttlar och moppe o cross o sånt. Det har varit dags för det länge men idag tog vi äntligen itu med det. Är inte riktigt klar än men det kommer att bli fint där snart.

Vad jag längtar till jul! och till advent då först och främst, vill börja baka och sätta upp stjärnor och ljusstakar och spela JULMUSIK!!!! Men det är ju bara runt 2 veckor kvar så snart så...
Jag blir som barn på nytt när det blir juletider och blir så nostalgisk, nu tänkte jag frossa i lite adventskalenderbilder: Det är några favoriter sen man var liten sen när barnen kom blev det andra favoriter som kom till: 2001 Kaspar i Nudådalen
1995 Jul i Kapernaum1997 Pelle Svanslös


Näpp, mina kära vänner, nu får det vara färdignostalgiserat, back to reality ;)
Guben står nere i köket och gör pizza så jag får väl göra lite nytta med tvätthögen eller not/nå´t :)
Trevlig lördagskväll på er!
Hej svejs!

1 kommentar:

Maria sa...

Jag älskar också jul och kalendrarna gör mig så nostalgisk. Hoppas att årets kalender också blir bra!
Jag har alltid sett julkalendern. Även när jag inte hade barn, men ändå var vuxen...