söndag 22 november 2009

Härlig helg

Hej!
Vilken avkopplande helg det har varit. Vädret var toppen på lördagen med strålande sol hela dagen. På morgonen var jag ut på en liten promenad/joggingtur innan frukosten. På eftermiddan krattade jag löv som A och F körde till komposten sen :) F gjorde det mesta jobbet med det, hon är för gullig hon.

En del städande blev det också. S började ta upp golvet i badrummet så det är klart tills rörmokarna kommer på torsdag.
Svärisarna kom förbi en sväng senare på eftermiddan och på kvällen for vi till "the Jonsson family" för lite glöggmys innan vi åkte tillsammans på revy.
Duktiga lokala förmågor vi har i Ockelbo.
Det är lite mysigt gammaldags att gå på revy tycker jag.

I morse vaknade vi av att telefonen ringde 9.55!! Det var jättelängesen jag sov så länge! Det var svärfar som var i antågande med cirkelsåg för att fortsätta med badrumsgolvet. S for till familjen på Klockarbacken för att låna en motorsåg till golvet till slut, jag tyckte det började bli som i den gamla visan "Far jag kan inte få upp min kokosnöt"...men till slut blev det i alla fall klart!
Jag fortsatte med städandet och lövkrattning i skymningen. Skönt att få allt klart inför den ev. vintern. S var iväg på innebandymatch med M mot Hofors hemma som de förlorade.
En lugn och skön helg börjar gå mot sitt slut, det är så synd att helgerna är så korta.
Hej på er och Trevlig söndagkväll!

Inga kommentarer: