fredag 20 november 2009

JULkalender?

Jag är en bakåtsträvare! Jag erkänner! Jag vill ha tillbaka de "gamla" adventskalendrarna! De med julstämning!
VARFÖR ändra på ett vinnande koncept? Ska det inte vara julstämning i julkalendern? Är det fult att visa en riktig jul? Jag blir så trött!
Vem bestämmer vad som ska visas? Tänker de så här: Julkalendern är så trist, måååste vi komma på något med jul igen, det är ju så uttjatat. Näpp, nu ska vi visa lite rymdgubbar, eller kanske någon muppliknande figur, eller råttor, Jaa, det gör vi!!! Varfööööööööör!? Det är jul en gång om året, ska det vara så svårt att uppbåda lite jul i TV:n, ynka 7-8 minuter per kväll(också något att klaga på) den 1-24 december? Va? Jag bara undrar.
Ikväll ska jag börja titta på en riktig julkalender: Kaspar i Nudådalen. Fast det inte är december än. Så det så!

Hej svejs!
P.S Jaaa, jag vet att jag är vuxen...

1 kommentar:

Vit Gladiolus sa...

Jag håller verkligen med dig till fullo!
Tänk om man kunde få se en underbar julkalender! ;=)

Kraaaaam