fredag 27 november 2009

Farbror polisen på hugget

Ja, i morse kom jag ikapp en taxi som jag tyckte körde så sakta motför vad de egentligen brukar göra, jag hade ju bråttom som vanligt så jag körde om...
Då fick jag hans helljus i backspeglarna och jag undrade vad 17 han höll på med...
Gissa, vad han menade...
En bit fram stog farbror polisen och han vinkade in mig...
Jag såg mitt körkort fladdra iväg i höstvinden och undrade hur det skulle bli med logistiken hemma med bara en förälder med körkort...
Jag vevade ner rutan och var som sagt beredd på det värsta, då säger han att det var en körkorts och nykterhetskontroll!! Pust!!som tur var var jag nykter och hade körkortet med!
När en viss person körde vidare mot nya äventyr gick det i betydligt lugnare takt kan jag lova :)
Varför känner man sig alltid som en brottsling med ett lik i bakluckan när man ser en polis? Jag bara undrar...

Trevlig kväll! Poliser och ni andra :)

2 kommentarer:

Linda sa...

Visst känner man sig grymt skyldig när farbror polisen stoppar.Man blir liksom stel av skräck. Har en kompis som blivit stoppad flera gånger för hon kört för fort.MEN hon har snackat sig ur det hela bla att hennes jycke som var med i bilen var dödsjuk o hon var på väg till vetrinären.Sedan gasen i botten därifrån!! Det kallarjag kyligt! Trevlig helg på sej puss,

Anneli sa...

haha, ja jäkla va tur du inte var full! inge roligt när du e sjukis.. krya på dig gumman!!