tisdag 1 september 2009

Ljuva september

Hej,
Ja, idag är det den 1:a september, känns vemodigt på något sätt, den här sommaren gick så fort (också). Det har varit sommarvärme idag i alla fall. I förmiddags när jag satt ute i trädgården och åt frukost
kom det ett sträck med tranor på väg åt sydväst, det lät så sorgset vemodigt om dem.

Jag hade sällskap av tre katter vid bordet, Emil

Findus

och Felixa

Lite bilder från hem och trädgård:



S`s vindsnurra, den siktar mot Högbo ;)
Fröhus på en lilja
Härliga äpplen men det var inte längesedan trädet var i full blom känns det som
Humleblommor
I "salongen"




Pappa som liten och hustomten bredvid
Farmor och farfars bröllopsfoto
A runt 3 år och M runt 1 år
Jag 14 år
S 14 år, konfirmation
Matrummet, det är inte riktigt klart än


Plockat lite nya blommor till köksbordet

Känner mig piggare idag, det var därför jag var ute och luktade på friska luften, det är back in business i morgon som gäller.

Hej svejs! PS Såg i alla fall 2 ladusvalor idag och en ormvråk som seglade över byn.

3 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

så härlg frukostbricka..fina greengate!!!
Mysigt ni har det!

kram millan

Linda sa...

Vad skönt att du är på bättringsvägen. Har varit ute och tagit en kvällspromenad i motionsspåret hemma vid. Hittade herr kantarell modell stor o lite trattisar, då blir man ju hur trissad som helst. Vilka gobitar till katter du har.Ljuvliga att se på! Kramen.

Maria sa...

Mysig frukost med trevligt kattsällskap!
Så många fina bilder!