torsdag 24 september 2009

Älgkontakt och solkatter

Hej!
Näe, inte blev det nåt jobba av för mig inte, kände det igår kväll att det inte skulle funka så nu blir jag helt enkelt hemma resten av denna vecka.

I går kväll när jag skulle åka och hämta A och R i Bergby höll jag på att köra på en stor älgtjur alldeles före Nyåbron. Den bara stog där i skogskanten vid vägen och jag hann tänka : En älg! bara den inte springer ut! MEN det gjorde den förstås, jag tvärnitade och när jag såg mig omkring så var älgen helt försvunnen, som bortblåst, den måste ha gjort en tvärvändning och kastat sig in i skogen igen.
Hjärtat höll på att hoppa ur kroppen på mig, fy vad nära det var att jag skulle ha kört på den!
Strax före Bergby ringde mobilen,hittade den inte först,den och plånboken hade flugit ner på golvet från passagerarsätet vid tvärniten.. Var helt skakig när jag berättade för A och R och hade ont i nyckelbenet efter bältet.
Benen var som gele när jag kom hem. Efter det här blir det till att åka lite saktare efter Brattforsvägen..och överhuvudtaget...
I morse när jag hade skjutsat A och M till tåget och skolan stannade jag till för att handla lite mjölk på macken, då blev jag bjuden på fika av kusin P som jobbar där. Sen åkte jag hem och la mig igen.
Passade också på att köpa lite
till eftermiddagskaffet. Har läst ut Helt olika böcker, en "chicklit" och en som är typ som memoarer, av Ingela Agardh, den fick jag av kära mor i julklapp senast. Båda var bra på olika sätt.
Nu har jag börjat på den verkar spännande. En deckare i skärgårdsmiljö, har lånat den av svärmor.
Lite kattbilder sen i går eftermiddag när jag var ut och tog en nypa luft i solen



och några bilder på ett par eftersläntrande rosor

och A ,som äntligen har fått börja åka cross igen sen motorn kom tillbaka från reparation, när han svischade förbi.
Hej svejs!

3 kommentarer:

ellen sa...

Läskigt med älgen, idag när jag satt på bussen mot skolan så kom det en älg springandes över vägen på samma ställe (åbron), bussen blev tvungen att tvärnita och älgen sprang max 2m framför. (samma älg?)Nervös inför älgjakten måntro? (;

/Ellen

anneli sa...

vilken tur han vände älgen då! kraaaaaaaaaamis

Linda sa...

Oh oh oh what a tiger! Fina bilder. Tassbilderna var ju stört skön. Ska bjuda dig på en bild ur min blogg lite senare när jag gör iordning Solan för en best in show.