tisdag 29 juni 2010

LCHF

Ja, det är väl lika bra att erkänna: Jag har börjat med LCHF (Low Carb High Fat) och det funkar jättebra!
Anledningen till att jag började med det är att jag var på kroppsscanning och fick då veta att jag ligger på gränsen till att få typ 2 diabetes!
Insulinnivån var väldigt hög.
Fick då tipset att börja med LCHF av Lena som gjorde scanningen.

Nu kanske det kan bli fart på kärringen!
När jag verkligen har blivit varnad, man vill ju inte få diabetes eller annat otyg bara för att man inte kan hålla sig ifrån socker, för det är det det handlar om, inte fettet, för det får man äta massor av, ju fetare fett desto bättre
Jag kör (i alla nu i början) en väldigt enkel variant, jag tar bort ris, pasta, potatis och bröd och äter allt annat, förutom godis och kaffebröd och sånt då förstås.

Det funkar som sagt väldigt bra och sötsuget är i det närmaste borta! Fantastiskt!

Måste säga också att jag inte tänker vara asketisk, jag tänker faktiskt ta en godbit då och då vid högtidliga tillfällen OM nu andan skulle falla på, bara så ni vet, om nån nu skulle se mig smaskandes på nåt sött nångång :)
Bra länkar för den vetgirige:

Annika Dahlqvist´s blogg
Lars-Erik Litsfeldt
Kostdoktorn
Carina Stridlund
Kolhydrater iFokus
Lowcarb kost


Inga kommentarer: