måndag 20 februari 2012

Nu är man på G (igen)

Går långa promenader på helgerna och flera halvtimmes på vardagarna och äter nyttigt däremellan. Känns superbra både i kroppen o knoppen.

I lördags när jag tog den lååånga upp till vindkraftverken blåste det småspik däruppe, häftigt, det snöade och var så mulet att man inte såg "snurrorna" förrän man kom riktigt nära.
Det blåser ordentligt av dem när det är blåsigt om man säger så :)

A var iväg med grabbarna på skoter och kollade på rally-SM i Åbroskogarna.

När jag kom hem från promenaden gick jag ut och gjorde eld i bastun, fikade med S sedan var jag ute och bastade i tre timmar, underbart skönt. Hade sällskap av Nisse en stund i bastun och av Stumpan i relaxen.
När jag kom in från bastun hade S gjort mat, fläskfilé i ugn, pressad potatis (inte för mig) och broccoli och hällt upp ett glas gott rött vin.

Sedan blev det Melodifestivalen, A stack med grabbarna och bastade i Mo.

Är van med det mesta i Melodifestivalen men Björn Ranelid blev jag lite chockad av ändå :)

Igår blev det prommis igen, upp till vindskyddet, i strålande vårsol, M var också med.
Skjutsade henne till styrketräningen på em och själv stannade jag hos mamsen på kaffe under tiden.

På kvällen blev det smaskig mat en gång till, baconlindade vitlöksostfyllda kycklingfiléer med ris (inte för mig) och grönsaker.

Kvällen avslutades i Tv-soffan med hela familjen.

Inga kommentarer: