onsdag 8 februari 2012

Kakelugnsmys och sång

Jag var så grinig i går när jag kom hem från jobbet och så uppstressad över allt, så jag fick magkatarr, lugnade ner mig med en kopp kaffe med grädde (inte så smart med kaffe kanske) och gjorde en brasa i kakelugnen och satte mig i en fåtölj framför den och myste, då blev det bättre efter en stund. Höll nästan på att somna till i värmen.
Åkte iväg till station och hämtade dottern från tåget i halv 5-tiden och for sedan hem och grejade med mat och annat.
Skönt sen att slå sig ner framför brasan igen i tystnaden och bara slappa medan elden brann ut. S var borta (jobbade över)så TV:n stog ju inte på och skvalade :)
Ikväll ska han bort på bandy och i morgon kväll på möte, så det blir några lonely evenings här.

Lyssnade igen på dotterns "Someone like you" som hon lade ut på Youtube för ett tag sen, jag blir lika trollbunden av hennes röst varje gång, gå in och lyssna här, så vet ni vad jag menar.

2 kommentarer:

Sinna sa...

Åhh vad jag skulle vilja ha en lugnade brasa jag med. Det låter helt underbart skönt tycker jag
kram Sinna

Anneli sa...

men gu va bra hon är! Måste brås på dig va?