måndag 22 februari 2010

Ser ni inte titeln på inlägget så beror det på att det är så mycket snö....

I lördags låg jag och drog mig lääänge, det räckte med att glutta bakom rullgardinen så blev man väldigt inspirerad till det.

Knutte myser i mattes säng på lördagmorgon

Framåt middagstid hjälpte vi mamma att flytta, mitt i snöstormen, men det gick bra ändå faktiskt.

Här följer en kavalkad från helgen med ...ja...snöbilder...




S skottar o skottar...


Utanför ytterdörren...

Snöhögen framför huset

A kollar snödjupet...

Bygatan

In mot trädgården

Huset gömt i snö


Gaveln på uthuset

Stumpan begrundar snön




Byns postlådor



Vägen mot Brattfors station

En av vägarna som leder upp till "vår" badsjö Mångeln

Uthuset igen

Ännu en snöig helg är slut

2 kommentarer:

Linda P sa...

Ni bor verkligen idylliskt där i Brattfors.Har ni egen lada också?
Isådanafall skulle ni ha lite ankor eller pullor så ni får lite ägg.Kanske nån häst och får också!!
Ja en hel bondgård kanske?

Maria sa...

Vi har ju alltid mycket snö vid den här tiden på året. Men nu längtar jag efter mildare väder. Imorse var det minus 26. Bara några miunsgrader och sol, det är så härligt - så vill jag ha det.