tisdag 30 juni 2009

Sommarmorgon

Hej,
Började i lördags med mina morgonsim för det är äntligen temperatur i ån nu för lite längre "utflykter". Det är sååå härligt och uppfriskande och man känner lycka helt enkelt, det är riktig livskvalitet.
Ju tidigare på morgonen desto härligare, går upp runt 6 den här veckan,så dimslöjorna svävar över ån när man kommer simmande och tittar upp på svalorna som flyger över dammen, då vill man inte kliva upp och åka till jobbet kan jag säga. På lördag (har jag bestämt)ska jag ställa klockan på 06.30 och gå ut, simma länge, ligga på bryggan och soltorka och dricka kaffe med smörgås och bara känna att det är så härligt med SEMESTER. Då får jag hoppas att det inte blir regn då, för då blir det inte samma sak ;)
En annan bra sak med morgonsim är att man blir nedkyld så att det sitter i några timmar så man står ut längre i värmen på jobbet. Idag har det varit fruktansvärt hett där igen.

På andra sidan sjön har det gått ett tranpar med sin halvvuxna unge, de kom i våras och sedan har ungen gått och spankulerat för sig själv.
I morse såg vi paret igen och de hade en LITEN unge med sig! Hur söt som helst, alldeles ljusbrun och ungefär 40 cm hög. Gulligt.
Hej svejs!

Inga kommentarer: