tisdag 16 juni 2009

Solig tisdag

Hej,
Tänka sig, en hel dag utan regn, solen har också varit framme nästan hela dagen.
Tog en långpromenad hem över fäboden efter jobbet, jätteskönt! Plockade lite blommor till köksbordet.
Har varit ute i trädgården och grejat lite på kvällen.
A har kastat lite i ån och på kvällningen stack han iväg och fiskade med kompisar. M är hemma och är lite trött tror jag, hon sov till 15.30 i dag, sa hon. Hon var vaken än i morse när vi åkte till jobbet! Jaa, detta sommarlov...
S har hjälpt Z att fixa bryggan, då blev de överfallna av knott, ja, är det inte regn så är det knott ;)

Tornsvalorna kom tillbaka idag, undrar var de har varit medans det har regnat så mycket?
Tänk det är midsommar snart och jag har inte fått ner några blommor i lådorna och krukor än, det har aldrig hänt förr, men så har det varit en knepig början på sommaren också. Jag skyller på det. Jag räddade i alla fall pelargonerna som jag köpte för hur länge sedan som helst, från drunkningsdöden i dag och planterade dem i krukorna som ska stå på brotrappen. De såg lite ängsliga ut, minns inte att de så ut så när jag köpte dem, konstigt ;)
Hej svejs!

Inga kommentarer: