torsdag 23 april 2009

Vår, jobb, kurs och födelsedagsfirande


Vad härligt det är när våren har kommit!
Jag har börjat med att ta morgonpromenad varje dag innan jobbet (har hållit på någon vecka nu) och det är så otroligt skönt och uppfriskande. Det är härligt att se naturen vakna till liv med alla fåglar och se dimman lätta över sjön i soluppgången, det blir nästan en religiös upplevelse(oj vad djupt det blev då).

Jag är en riktig skogsmulle, fattar egentligen inte att jag kan trivas med det jobb jag har, instängd i kontorsmiljö hela dagarna, men det gör jag, trivs hur bra som helst.
Jag har hoppat in extra några dagar på ett jobb jag hade tidigare.
Det kändes väldigt konstigt och ovant i början att vara tillbaka eftersom det blev ett så jobbigt avslut i vintras men efter ett tag kändes det bättre.

I förra veckan var jag på kurs i 2 dgr på Skevik gård på Värmdö. Det var jättekul, både intressant och med trevligt folk. Gården låg otroligt fint vid havet.
Tjejerna jag åkte med var roliga,(Jessica, Frida och Linda) så det blev en snabb resa både dit och hem.
På kvällen blev det oxfilé till middag och vit choklad med hallonsorbet till efterrätt, det var otroligt gott. Till fikat mellan "lektionerna" var det hembakat, då trivdes jag förstås :)

I går kväll var vi ute och åt för att fira vår goa teamleader Anne, för hon har fyllt år. Vi var 6 pers. och hade jättekul med god mat, god öl och mycket skratt. Vilka sköningar man jobbar med :) S hämtade mig vid bussen,sedan kollade jag lite på den danska serien "Sommer" innan det var nattinatti.

Hej då för den här gången

1 kommentar:

Linda sa...

Ja visst var det trevligt i Skevik. Jag blev nästan frälst där. Frid!! Anna Panna hälsar till dig.