söndag 26 april 2009

Första svalan, doppet, glassen och grillningen


Hej,
Igår morse när jag var på morgonpromenad såg jag den första svalan, det är något väldigt speciellt när de kommer.
Hade kameran med och fotade lite blommor och natur men hann förstås inte fota svalan, så det blev en fuskis från nätet istället.
Det är alltid extra svårt med sorgen efter pappa när det blir vår, vi hade så mycket gemensamt som visade sig extra på våren när vi tävlade om vem som såg första vårfåglarna av alla sorter, så mitt i all glädje nu över våren så vilar också ett tungt vemod.

S målade vidare med halltaket och jag grejade ute med div.saker. På eftermiddan blev det glasspremiär ute på trädäcket i trädgården och på kvällen blev det grillpremiär.
I ån har grodorna vårparty de låter som den värsta trafikerade vägen på håll. Jag frågade S:
-Hör du grodorna?
-Nej,jag hör bara bilar på vägen.
-Det är det som är grodorna ;)
-Jaha.....


I morse tog jag ett dopp i ån, det var jätteskönt! Vilken kick! Så tidigt tror jag aldrig jag har badat nångång.
Skräddarna har också kommit, de sprang runt bland grodorna och knipan, det var värst vilken trafik det var där idag då ;)
Idag målar S vidare och jag ska ut i det vackra vädret och greja.
Hej svejs!

1 kommentar:

Annel sa...

haha.. hörde du inte grodorna stefan??=)