torsdag 14 maj 2009

Göken har kommit!


bild från SOF
Hej,
I går när jag tog en promenad hem längs "Hagvägen" hörde jag göken hoa söder om Rippenberg. Härligt! och häggen den blommar, underbart! det är bara att njuta så mycket som möjligt.

Hemma börjar det se lite bättre ut, igår kväll kunde vi ställa tillbaka hallmöblerna som har stått i köket och varit i vägen drygt en vecka,vad fint det blev! Tänk att man kan vara så nöjd för så lite ;)
Nu är det inte så mycket kvar, bara golvet i hallen, golv och tapetsering i matrummet, golvet och tapetsering i "tvättstugan" sedan ska det väl liksom vara klart.
A frågade i går kväll: När blir rusten klar egentligen? Jag kan förstå honom för det har tagit en väääldigt lång tid, det började i mars-08 med borrning för bergvärme sedan har det rullat på men som sagt nu börjar det synas ett slut.
Hej svejs!

1 kommentar:

Persilja sa...

Bergvärme har vi funderat på...får se var vi hamnar.
Känner såååå igen mig i din kommentar hos mig med svärföräldrar som inte förstår sig på ens inredningsstil. Jag kan ibland ta in ÄNNU skruttigare saker än jag skulle valt bara för det-de provocerar mig liksom. Hos dem ska det vara perfekt. Skavs färgen av slipas det och sandpappras och skavningen utplånas. Själv har jag svårt för nymålat för att det ser så perfekt ut. Mycket därför jag väljer linoljefärg för det får aldrig den där perfekta högblanka ytan...
Sen retar det mig till vansinne att de liksom vänder sig till honom med ett överseende leende, "ja vad tokigt ha
HON nu hittat på" och det som då retar mig mest är att han inte kan stå för grejorna som han tidigare tyckt om. Säger de nåt nedvärderande kan han inte försvara sig/mig. Grrrrr!
Svärföräldrar kan vara pest- tur det inte är de man gift sig med. :D