söndag 8 januari 2012

Svartnäs

I mitt hjärta. Där bodde morfar, därifrån har man många härliga barndomsminnen.


I går följde jag med mamma dit på surströmmingsskiva (!) hos hennes kusin med fru, två kusiner till med respektive var också med.
Det var första gången som jag åt surströmming i livet ( i mitt liv, strömmingen var död :) )
Kan ju säga att det var ju inte gott men det smakade inte som det luktade i alla fall..
Med alla goda tillbehör så slank det ner galant, till efterrätt blev det ugnsgratinerade päron med After Eight och glass till, det slank ner utan knot, mmmums!
De hade två hundar, en västgötaspets som heter Sally och en strävhårig tax, Karro, tror jag det var. Tre katter fanns också i huset, Findus, Gustav och Maja, riktiga gobitar allihopa, kelsjuka o mysiga.

Huset ligger fint mitt i byn med utsikt över sjön.

Herr'n i huset är jätteduktig på dragspel och att sjunga, så efter kaffet blev det underhållning på hög nivå och mycket allsång :)

Jag åkte hem med ett leende på läpparna efter en supertrevlig kväll men först fick jag starthjälp, för batteriet var slut när jag skulle starta bilen :)

Inga kommentarer: