torsdag 24 februari 2011

Köldrekord

har det varit i natt/morse, i halv sju tiden var det -26,9 vid husknuten, det är det kallaste på flera år här. Nere vid Nyåbron var det -29!

Inte får vi med stumpan till fjällen heller, "jag hatar fjällen, jag hatar snön, jag hatar vintern och jag hatar att åka skidor", sa hon igår när jag undrade om hon kanske hade ändrat sig och ville följa med oss när vi åker på lördag...det var ord och inga visor det, ja, då vet man i alla fall vad hon tycker.

Det blir förhoppningsvis en liten omväg över Sälen, om allt går enligt sonens planer, för att ÄNTLIGEN införskaffa en skoter.
En liten nätt tripp på 52 mil om vi har räknat rätt.


Åsså måste man ju nämna VM-guldet och bronset, idag, Hellner och Jönsson! Härligt! Skönt att Northug blev satt på plats.

Inga kommentarer: