torsdag 19 maj 2011

Ljuvliga maj

I går kväll under promenaden över fäbo´n hem så hörde jag göken för första gången i år, mysigt, då är det sommar, nu har ju både göken och svalorna kommit!


I kväll på promenaden så såg jag en älg som stog och mumsade löv på hygget i godan ro, den spetsade öronen och tittade rakt på mig men såg mig inte ändå men plötsligt fick den bråttom iväg in i slyn, troligen så låg vinden på så den fick vittring på mig.
Sötnos

Annars är det drygt just nu, stressigt på jobbet med mycket att göra, ibland känner jag mig så less på folk, vill bara sätta mig på en stubbe i skogen och vara ifred, bli en eremit, i alla fall ett tag :)
Det är nackdelen med serviceyrket, det blir bara för mycket ibland.

Det är väl helt enkelt ledighet som behövs.


M och jag var ut på en skön promenad/joggingtur ikväll, det började regna men det struntade vi i, solen kom fram efter en stund och det blev en fantastisk regnbåge eller rättare sagt två stycken, otroligt häftigt!

Vi har fått en ny granne i "Pettsons hus", han hyr och bor där med sina två mysiga hundar, de kom rusande och hälsade på oss när vi kom förbi. De är mor och son och "sonen" ville leka och kom fram med en pinne som skulle kastas gång på gång, jättekul tyckte han...och jag :)

En del av regnbågen från farstubron
Ljuvlig majgrönska

Inga kommentarer: